Ny blogg

Ja, da har jeg fått meg en ny blogg igjen. Denne gangen blir det en ren hageblogg. Så greit å evt få innspill fra andre om man har noe man lurer på. Jeg er fortsatt ganske ny og uerfaren når det gjelder hagearbeid, så ikke sikkert alt jeg gjør er den enkleste og beste måten, men man lærer jo underveis, og det er gøy å holde på med.

Vi har bodd i huset vårt i snart 3 år nå, og jeg stortrives med både hus og hage. Det er relativt nytt, og da vi flytta inn hit var det bare noen få busker og en hekk + litt plen. Nå har det blitt mer plen, noen frukttrær, et (nokså) ferdig bed og et underveis. Og så har jeg da ymse prosjekter rundt om som jeg sliter med å klare å prioritere. Vil jo gjøre alt på en gang også. Men i år tror jeg det blir hovedfokus på en skråning, nyttehagen min og siden av garasjen. Jeg klarte nemlig for et par år siden å hevde til noen på Hagegal at «vi har så ny hage at her er det ikke noe ugress». Vel – så feil kan man ta..

Første året levde jeg da i den tro at det ikke var så fryktelig mye ugress å bekjempe her. Andre året var jeg så opptatt med jobb og familie at jeg ikke rakk så mye. I fjor var jeg i permisjon og skulle gjøre fryktelig mye, men den sommeren regna jo bare bort, og jeg rakk bare såvidt å starte. Men vi satser på at jeg rekker unna litt i år. Jeg er flink til å lage meg fryktelig mye ideer jeg har lyst til å utføre, og så inmari lite flink til å utføre alt. Skal forsøke å lære meg å begrense meg litt, så jeg i hvert fall får til de viktigste tingene. Da føler man seg jo mye flinkere også.

Legg igjen en kommentar

