Min hage – del 2

Da har jeg vært ute og tatt litt mer bilder av hagen. Det er egentlig fryktelig langt fra frodig her enda, det meste er «sånn her skal det overhodet ikke se ut»bilder og ting tar tid her i heimen. Men en dag. *drømmer*

Photobucket

Dette er da skråningen jeg bruker mest tid i nå. skal jobbe meg bortover del for del. I forkant har jeg satt ned bitteliitt sommerblomster, for den delen er veldig synlig. Videre bakover skal jeg dra av duken etter hvert som jeg får tid, og plante litt større busker. Er noe vintergrønt der fra før, men de er ikke spesielt synlige og store enda. Prøver å få frem så mye steiner som mulig her også, for der det er stein kan det ikke vokse særlig med ugras, så da har jeg bare feltene mellom å jobbe med.

Urtehagenurtehagen

Urtehagen min. Den er ikke spesielt stor, men får plass til det meste jeg trenger inni den, og har også planer om å lage en til. Den er ikke særlig frodig heller, for det var ikke så mye som greide seg i den i vinter. Etasjeløken, gressløken, en timian fra GunnM og en lavendel. Rosmarinen var vel ikke ventet å skulle greie seg ute, men at oreganoen bukket under var litt overraskende synes jeg. Har heldigvis mer av den i andre bed (og så er det vel heller ikke av den mest smaksrike typen)

Bak huset

Her er plassen vi skal bygge platting. Er kun morgensol der, men blir nok en trivelig frokostplass, og med lys og terrassevarmer tenker jeg det blir ganske ok der på kveldstid også jeg.

Lite frodige og flotte skrytebilder herfra, men jeg håper det ikke blir så lenge til. I helga har jeg kjøpt inn sommerblomster til krukkene, og i dag har jeg handla mer jord. Bare det blir litt varmere på nettene så blir det nok bra.

Legg igjen en kommentar

