En skråning fylles opp

Nå begynner det jo å ligne litt i skråningen min! Jeg synes det virkelig har gått fort unna. Men sånn blir det jo når dagene er fine og man har flere timer hver kveld til å styre på.

Nå ser den sånn ut – jeg skal nok sikkert plante litt mer innimellom igjen fram til de største staudene får vokst seg til, men skal prøve å ikke plante for tett nå, det er ikke så lenge til det er veldig frodig der får jeg håpe. Nå er mesteparten av sommerblomstene jeg sådde i år kommet i jorda, og det begynner å bli litt færre potter å holde styr på bak huset.
Skråning 09.07

I dag har jeg og Sindre vært på en liten shoppingrunde. Måtte på Hamar for å bytte et batteri til en bil han har fått av svigers, og da måtte jeg jo benytte sjansen til å titte innom hagesentrene på veien – er så sjelden jeg får tid til å dra innom de. Stakkars Sindre måtte finne seg i å bli dratt innom til sammen 5 hagesentere og et par «mammabutikker» ellers.. Ble ikke så mye med hjem, men jeg fant en svart iris – Germanica ‘Black Dragon‘ og en småhjerte – Dicentra Eximia ‘Stuart Boothman’. Her har Oasen tulla fælt, for de har kalt den Staut Boothman, og skrevet 150 cm som høyde på den.. Riktig høyde er vel 45 cm maks.. Jeg stussa litt da jeg så på lappen her, for den har jeg jo planta i forkant av skråningen.
Fenrikshjerte

Nå håper jeg det snart kommer litt mer regn her for det trengs nå (men ikke i morgen, da vi skal på utefest) og så bør jeg vel prøve å ha litt inntaksstopp en stund nå, så jeg får rydda opp i rotet som ligger igjen etter meg rundt om nå.

I morgen må jeg tilbake til ene hagesenteret jeg var innom i dag. Gikk fra en NYDELIG dicentra som egentlig var litt dyr. SveinV har sånne fra før, så skal egentlig ha av ham etter hvert, men nå hadde de jo store potter der. Så da tror jeg nesten jeg må tilbake og handle. Mtp størrelsen på potta blir det jo tross alt ikke så dyrt heller. *overbeviser seg selv*

Legg igjen en kommentar

