Inntaksstopp….tror jeg.

I morgen stenger det lokale hagesenteret for i år. De har kun noen ukers åpningstid hvert år. Tror det er bra, for nå har jeg ikke råd til å handle så mye mer. Var innom en tur i dag, og handlet litt mer. En jeg har sett litt på flere ganger – jeg så den i Raells hage – nemlig en Gillenia Trifoliata
Gillenia Trifoliata
Og så en storkenebb (Geranium cantabrigiense ‘Biokovo‘) jeg falt litt for etter at noen (Racemosa?) viste den på forumet. Siste var en Astilbe japonica-hybrid ‘köln’. , som jeg har tenkt på å kjøpe flere ganger. Siden de har 3 for 2 nå så ble den også med i dag.

I går var jeg på Nordåsveien plantesenter i Brumunddal. Var jo der dagen før, og fant en Dicentra jeg har forelska meg helt i etter at SveinV la ut bilde av sin. Fant den der på fredag og dro fra den da, men måtte bare hente den hjem i går. Viser seg at det ikke er helt maken – den jeg kjøpte heter Dicentra ‘Burning Hearts’. men de er fryktelig like, og jeg lurer på om det bare er litt forskjell på str på de – Red Fountain ser ut til å bli 5 cm høyere enn Burning hearts. Den er i hvert fall utrolig flott!
Fenrikshjerte 'Burning Heart'
Fenrikshjerte 'Burning Heart'

Og enda et «underveis»bilde av akeleiebedet. Det har kommet til litt fler sommerblomster, og en hosta. Og akeleiene begynner å bli en del frodigere. I bakgrunnen synes en av de største grunnene til at jeg må slutte å handle planter nå. Det må ryddes.. VELDIG. Og så er det på tide å sprøyte en gang til også.
Akeleiebedet

Legg igjen en kommentar

