Lykke!

I dobbel forstand i dag.. Har vært hos Svein igjen i dag og priklet mer. På veien dit var jeg innom et hagesenter, og der hadde de 2 av hostaene jeg har satt på ønskelisten min. De måtte jo bli med hjem og jammen ble det ikke med en til også. De som ble med hjem i dag var:

Hosta Fire & Ice
Hosta Blue Mouse Ears
Hosta Pizzazz

Det er de to første jeg har lett etter. Den siste så veldig fin ut den også. I begynnelsen av sommeren hadde jeg bare en hosta, som stod i 4 tuer. Må si jeg har falt veldig for disse, i alle former og fasonger, så nå har det jo begynt å bli en del, og skal ikke se bort fra at det blir enda flere i hagen. I fjor var det akeleier det dreide seg mest om. I år er det iris, liljer og hosta som står i hovedfokus, og så blir det visst med en del annet også.

Utpå ettermiddagen i dag fikk Svein besøk av Lykkefuria fra hagegal. Vi skulle bytte litt planter, så jeg ble til hun fikk vært der. Kjempekoselig dame! Er moro å møte de man har snakket mye med på nett sene kvelder. Praten går som regel akkurat like lett i virkeligheten, og det er enda morsommere å skravles igjen etterpå synes jeg. Er ikke mange jeg har møtt enda, men jeg håper det blir fler. Alle plantene som kom fra henne ligger i en plastbakk og venter på å få mer jord og potter, samt en liten ekstra inspeksjon for snegler, så skal lage en bedre oversikt når jeg får det selv. Men nå har jeg i hvert fall fått duppesoleie, et par hostaer til, fenrikshjerter ++ Har ønska meg hvite fenrikshjerter og duppesoleie, så det var kjempeflott å få litt av! I morgen må jeg nok ut og plante litt. Resten av uka skal tilbringes hjemme tror jeg, så hvis været blir ok så får jeg forhåpentligvis gjort en del. I helga får vi besøk, og neste uke skal jeg bort, og så jobbe litt i helga der igjen, så da blir det ikke gjort noe som helst.

Det er virkelig moro med sommer og hage, moro med planter, og moro å møte folk som har den samme hobbyen.

Legg igjen en kommentar

