Juli! Og det blomstrer og gror.

Det er så moro å holde på ute i hagen nå! Jeg begynner å få frodige bed, det blomstrer og jeg får så smått om senn også rydda opp mange steder for tida. Kjempeartig er det! Nå blomstrer akeleiene for fullt, og de er så utrolig nydelige. Har måttet plante om litt da, for man ser jo etter hvert hva man har gjort som ikke fungerte som man har tenkt, men nettopp det er jo halve moroa. Fant ut hva som er Green apples, og de har jeg satt sammen med Miss M.I.Huish, for de passet så bra sammen!

Photobucket

Jeg må ha en plantestøtte rundt sibiririsene ser jeg dog, for de legger seg jo helt flate. Må innom plantasjen en dag snart, så jeg får fiksa det.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

I går var jeg hos SveinV, og vi dro sammen rundt på hageturne i forbindelse med Åpne hager på Toten. Var innom Hønemors hage (og hun løp inn og henta en pose med frø av en miniskogskjegg til meg, så da må den legges til neste års frøliste), samt to andre hager, som var utrolig flotte, og jeg kom hjem med masse inspirasjon og hagelyst.. Ene hadde utsalg av stauder, og siden det kostet 25,- per plante ble det jo selvsagt med noen derfra (2 typer astilber, en liten hosta, saxifraga og rødblomstret kryptimian). På veien hjem tok jeg en stopp for å jobbe litt hos SveinV, og der ble det med masse hosta, 2 heuchera, liatris og gressløk. Så kvelden i går ble brukt til å plante, og jeg fikk faktisk alt ned i jorda innen jeg gikk inn også! Har flyttet om masse i bedene, og fått fordelt mer utover. Blir bare mer og mer fornøyd, og så er det jo så moro å holde på også!
Hostaene som ble med hjem er:

Ginko Craig (fra Schjøll staudeutsalg på toten)
Fra SveinV:
Praying Hands
One Man’s Treasure
So sweet
Whirlwind
Lakeside Lollipop

Photobucket

Heuchera Prince, samt Prince of silver. Nydelige!
Photobucket

Saxifraga. Delt opp så jeg forhåpentligvis snart får veldig mye, og plantet ved siden av garasjen.
Photobucket

Legg igjen en kommentar

