Og liljer som er (og litt til..)

Første liljen som blomstrer i år:

Photobucket
Photobucket
Photobucket

De står bakerst i skråningen i det gule bedet og lyser jo veldig opp. Har dessverre selskap med veldig mye ugress, så der må jeg ta i et tak.

Denne kjøpte jeg for 10,- på blomsterkroken i fjor. Jeg vet ikke helt om jeg er venn med den, men den lyser nå veldig opp den også, og på nært hold er jo blomstene forsåvidt fine.. Selve planta er dog litt.. Lang og hengslete. Lychnis Chalcedonia (Brennende kjærlighet)
Photobucket

Og denne husker jeg overhodet ikke hva heter, men mener jeg fikk navn på den i fjor. Fin er den i hvert fall.
Photobucket

Dette begynner å bli en av mine favorittsommerblomster. Enkle å så, og kjempefine blomster. Skulle bare hatt litt rikere blomstring.
Photobucket

Nå blomstrer snart hostaene, og det er vanvittig med knopper på de røde liljene fra SveinV. Jeg gleder meg som en unge!

I dag har jeg plantet litt Geranium Pratense rundt om. De vokser i vill fart, så jeg satser på at de blir store og fine veldig snart. Ellers spretter det opp oxalis over ALT her, så det kommer til å fylle godt opp rundt om ja!

2 thoughts on “Og liljer som er (og litt til..)

  1. Ja, jeg fikk den vel navngitt i fjor. Synes den er fin jeg. Ikke den fineste, men den lyser veldig opp i bedet mitt. 😉

Legg igjen en kommentar

