Hagedag på Gillund gård

I går gikk jeg virkelig amok. Det er hagetreff på gang på Stange/Hamar denne helga. Jeg var egentlig ikke med, men har hengt meg på det jeg kan. Fredag fikk jeg såvidt møtt de andre gale i hagen til Gøril Fjellet på Tangen. Alltid utrolig trivelig med sånne hagebesøk, og en flott hage å dra på besøk til. I går var det duket for hagemarked på Gillund gård ute på Stange. For en flott gård. Og så mange interessante stands. Jeg skulle tatt med mye mer penger. :p Men en god del fikk lov til å bli med hjem, nå gjenstår det å få alt ned i jorda. Jeg var jo på Hagefestival på Dokka her i juni, og da ble det med lite planter hjem, men desto mer planer og ønsker! Blandt annet fant jeg ut at jeg «trenger» et woodland bak huset. Og siden jeg ikke har noen trær å skryte av må jeg vel nesten starte der. I år har jeg kjøpt inn en del busker, og jeg fikk med meg en Acer Ginnala fra Jonny, og jeg gleder meg til å få den i jorda og til å få se de vakre, flotte høstfargene! 😀 Jeg trenger et tre til også bak der, men vet ikke hva det skal bli. Ellers blir det nok hovedsaklig mest busker – evt noen oppstammet til å få treform. Trær blir fort litt for store for det området de skal være i.

Bilder av fangsten:
Photobucket Photobucket Photobucket

30 potter, 29 sorter, ble med hjem. Jeg må få handlet mer jord til uka. :p

Legg igjen en kommentar

