Straks sesongslutt

Høsten har kommet for fullt nå. Jeg har forsåvidt klart å holde planen om å ikke kjøpe inn så veldig mye nytt helt fram til det siste. Men nå har jeg sprukket. Planene om å konsentrere seg om opprydding, ugress og kjøkkenhage forsvant i skyggen av en skogshage. Der er jeg plutselig i full gang. Plenen bak huset skal vekk. Det kommer nok til å ta litt tid, men går samtidig litt fortere enn jeg hadde tenkt. Og med nye planer krever det jo mer innkjøp. høsten er jo virkelig tida for å handle inn planter om man trenger en del.

I går ble det sendt bestilling til planteliste.net. Den jeg gleder meg mest til her er denne:

Trillium Grandiflorum Plenum. Trillium er en plante jeg foreløpig ikke kjenner noe særlig til eller har noe av. Men jeg er svak for fyllte blomster, og denne var helt nydelig. Ble også med noen hosta og heuchera/heucherella i handlekurven. (Egentlig var den vel dobbelt så stor, men jeg var flink og modererte meg). så i tillegg til trilliumen  venter jeg på disse:


Heuchera ‘Shanghai’

Heuchera ‘Silver scrolls’

Heucherella ‘Kimono’

Heucherella ‘Stoplight’

Hosta ‘Herifu’ (liten)

Hosta ‘Cherry Berry’

Hosta ‘Lakeside Little Tuft’

Hosta ‘Pamela Lee’

Det må visst handles inn _mye_ jord. Det er synd jula er midt på vinteren, og at bursdagen min kommer rett etter. Toveve fikk jo et stort lass med jord i bursdagsgave, og jeg tenker at det hadde slettes ikke vært så dumt å ønska seg her heller..

Nå satser jeg på at været holder seg så flott som nå et par uker framover, og at postgangen går raskt!  I morgen blir det en kjapp tur på plantasjen. Jeg trenger litt fyllplanter og litt bregner (det har jeg ikke så mye av..) og håper de har satt i gang med supersalg på stauder der, så jeg kan få fyllt opp litt bar jord.