Woodland in spe

Jeg kom hjem med flere sekker jord i går, så i dag har jeg fått utvida hagen bak huset enda litt til. Det går med veldig mye jord, og jeg har supplert med jorda fra de pottene hvor blomstene har gjort sin jobb for sommeren, samt tømt kompostbingen. Jeg må ha mer jord, men nå må jeg også ha mer planter før jeg kommer noe særlig mye lenger. Har noen planter igjen, men det er hovedsaklig buskene som skal stå helt i enden, og litt liljer og smått annet diverse. Liljene skal stå i potter et år til.. Jeg må ut og få tak i enda litt mer jord før jeg sier det er nok for i år, for plantene fra planteliste.net kommer forhåpentligvis om ikke altfor lenge.

Dagens arbeid:

Photobucket
(Neida, kanten skal ikke være rett, men jeg er litt usikker på akkurat hvordan grensa mellom sti og bed skal gå så enn så lenge ser det firkanta og kjedelig ut.)
Photobucket
Photobucket

Det nærmest belegningssteinen ble plantet forrige helg da. Dette har jeg plantet i løpet av uka (Bildet ble ikke helt skarpt – det begynte å bli litt dårlig med lys. ;)):
Photobucket

De større buskene skal plantes i en bue rundt bedet her, med en gangvei rundt bedet med lønnetreet i

Photobucket

Det skal ryddes opp ved husveggen, og så skal det med tid og stunder komme en sti av bark.
Photobucket

I går var jeg innom Plantasjen på Lillehammer for å se om det var noe å ta med seg hjem derfra. Jeg trenger litt fyllplanter så det ikke blir for mye bar jord. Det har ikke blitt handla noen stauder der i år. Men en syrinhortensia fikk lov til å bli med hjem. 😀
Photobucket

2 thoughts on “Woodland in spe

    • Takk. 🙂 Jeg håper det blir bra til slutt, men det er et stykke igjen. Veldig glad jeg har en del plass ja, men jeg skulle gjerne hatt et mål til.. Minst. :p

Legg igjen en kommentar

