Veien blir til mens man går

Eller spar, sliter og legger bark. I dag har jeg kjøpt litt bark og begyt på stien som skal lages bak huset. Tror det blir veldig bra til slutt, men det kommer til å koste litt. 2 sekker bark, og det ble bare et tynt lag. Så tenker det må ganske mange fler til.. Skal sjekke ut om nabokommunen har bark man kan hente på gjenvinninga – det hadde vært supert, så hadde jeg spart noen kroner der i det minste..

Photobucket

Lyset forsvinner for fort nå da. Dette bildet ble tatt ca 20:30. Måtte gå inn noen minutter før, for jeg ser ikke lenger hva jeg holder på med. det gjør jo at jeg får en god del mer innetid enn jeg gjør ellers på sommeren, og det er jo greit mtp alt som må gjøres inne også, men jeg skulle gjerne kunne holdt på til 21-21:30 uten at det ble så mye problemer.. Har kjøpt mer jord i dag også, så i morgen må jeg få spadd opp litt mer bed bortover, så det står klart og venter på plantene fra planteliste.net. Har ikke hørt noe til de, men forhåpentligvis er det ikke for lenge igjen å vente.

Forresten fått veldig lyst til å lære meg hypertufa. hadde blitt ganske stilig med noen tråkkheller her og der med bladmønster i overflaten. Og så må jeg ha noe inntil veggen også, og der kunne jeg jo satt hypertufatrau. Er litt skeptisk til å ha for mye bed der. Ikke bare fordi det vel ikke er så gunstig mtp husveggen, men det går en fiberkabel under bakken der også. Jeg har jo sittet og fakturert ut etter skader for avgravde kabler. Må si jeg heller bruker pengene på jord, bark og planter enn å måtte få montør hjem for å fikse noe sånt.:p

2 thoughts on “Veien blir til mens man går

  1. Ja kabler er skumle greier – ligger de ikke lengre ned i bakken enn så? Tenk om noen måtte grave opp hele bedet for å fikse en kabel!? Jeg som nesten fikk nervøst sammenbrudd da de som la nytt tak i fjor måtte sette opp stillas over det lengste bedet mitt. De var veldig varsomme, og ødela ingenting. Det skal de ha.

    • Det hender titt og ofte at folk som graver i blomsterbedene sine graver over fiberkablene i bakken under. De ligger ikke så veldig langt ned nei. Men heldigvis har vi gravd ned her selv, så jeg vet både akkurat hvor de går, og hvor langt ned de er gravd.

      Haging er jo en risikosport når det gjelder endringer som gjør at plantene blir utsatt. men som regel går det jo bra. 🙂

Legg igjen en kommentar

