Fremgang

I dag har jeg brukt det meste av tida til å være ute bak hagen. Stod opp sent, så det ble ikke så mange timene, men jeg har da fått rukket en del. I løpet av i morgen håper jeg å være ferdig med å spa opp der det skal være gangsti. Resten av plenen som skal bli bed  orker jeg ikke spa opp. Legger avispapir og jord over så det blir litt høyere enn stien tenker jeg. Tror det blir bra bare jeg blir ferdig.

Photobucket
Photobucket
I dag har jeg hentet en eske med alliumløk på posten. TUSEN takk Mona! Nå må jeg bare finne ut hvor alle skal plantes. Liten oversikt over det jeg har handlet:

Tulip Purple Dream (20 stk)
Tulip Toronto Double (20 stk)
Allium Giganteum (5 stk)
Allium Mount Everest (5 stk)
Allium Karatviense (10 stk)
Allium Karatviense Ivory Queen (10 stk)
Allium Neapolitanum (50 stk)
Allium Globemaster (5 stk)
Allium Cernuum (50 stk)
Allium aflatulense Purple Sensation (10 stk)
Allium Atropurpureum (10 stk)

3 thoughts on “Fremgang

  1. Så flink du er 🙂 Jeg er bare hagelei nå, men masse løk på vent. Etter lista di å dømme aner jeg en aldri så liten alliumdilla?
    Ha ei finfin uke.

  2. Jeg har ikke hatt noe særlig med allium før nå. Det var vel med noen fra den ladningen med løk jeg fikk av Svein i fjor, men ikke som jeg har plantet systematisk. De var vel også veldig små og forsvant i havet av tulipaner oppi kompostbingen. Prisene var jo veldig snille når man fikk være med på en import, så da var det jo bare å kline til. 😀

    Er ikke hagelei jeg nå. Tvert imot. Jobber så ofte jeg har mulighet til det for å få gjort ferdig hagen bak huset (dvs ferdig blir jeg ikke i år – det kommer tli å kreve mye mer jord og planter). Men jeg begynner egentlig å se frem til at kulde og vinter skal sette en stopper for hagejobbinga her, for jeg har jo så mye annet jeg skulle gjort også.

    Ha en flott uke begge to. 😀

Legg igjen en kommentar

