Valgets kvaler

Hagesesongen er virkelig på hell nå, og vinteren truer rett rundt hjørnet. Jeg holder fortsatt på med litt krampaktig haging før det er helt og holdent slutt for i år. Så og si alle plantene er i jorda, med et par unntak. Løkene skal settes i morgen. Jeg skal visst plutselig bestille meg noen trepioner her, og må klare å bestemme meg i løpet av kort tid for hvem jeg skal ha.

Black Jade Paragon

Black Jade Paragon

Green Butterfly

Green Butterfly

Russia

Russia

Fallen Phoenix Feather

Fallen Phoenix Feather

Qilian Mountain

Qilian Mountain

Crowing Cuckoo

Crowing Cuckoo

Holder foreløpig en ørliten knapp på Russia i hvert fall. Samt kanskje den røde og den hvite/grønne.. Men må tenke litt på det. Synes jeg har vært flink da. Det startet med en liste på 37 navn som utover kvelden har blitt beskjært veldig mange ganger.

Forhåpentligvis får jeg de i jorda før det blir altfor sent. Jeg føler meg vel i grunnen ferdig med 2013 nå. Har avskrevet sopphøsten (det ble en god suppe til lunsj. Fortsatt tomt i fryseren) og slutta å vente på de plantene som aldri rakk å blomstre. Nå er det bare å komme i gang med såing av neste års prosjekter, rydde og sette seg ned for å planlegge litt av alt det morsomme man kan finne på til neste år.

I morgen skal jeg på møte med Miøsen staudeklubb. Meldte meg inn der etter jeg så hvor flinke de var på forumtreffhelga og Gillund gård. Blir første møte der. Jeg gleder meg!

2 thoughts on “Valgets kvaler

    • Tror de her skal være bra herdige Tua! Det her står under dem på sidene der: «Resistance to drought and frost; tolerance of salt and base. Can bear temperatures as low as -43°C; can still grow normally at pH above 7.» Du kan klikke deg inn på nettsidene deres via bildene. Men skal du hive deg med må du være kjapp tror jeg! Bestillinga skal vel gå om få dager. Bor ikke du sånn nesten i nærheten av meg? Om det er enkelt for deg å hente på Lillehammer kan du gjerne slenge med bestillinga så den blir sendt hit.

Legg igjen en kommentar

