Fortsatt hagesesong!

Etter en helg med snøvær har det plutselig blitt mildt igjen. Veldig bra for min del, siden jeg forstatt ikke er helt ferdig med haging for i år. Av en eller annen merkelig grunn dukker det stadig opp nye ting som må i jorden. Jeg har bestilt de to øverste pionene fra forrige innlegg, og håper de rekker å komme fram før det blir altfor mye vinter her. Hull skal graves klart på forhånd nå,

Ellers har Svein salg på høstløk på Planteriket.no. Jeg hadde bestemt meg for at det ikke skulle kjøpes inn mer nå, men plutselig var det visst lagt inn en liten bestilling der også. Han hadde igjen av Black Parrot, som jeg synes er utrolig flott. Løkene ligger klar til å plantes i dag. Gleder meg veldig til våren nå – spent på hvordan hagen blir neste år

Disse ble med hjem fra Raufoss:

Black Parrot

Tulipa Groenland

Tulipa Exotic Emperor

Tulipa Zurel

Iris Reticulata Sheila Ann Germaney

Iris Reticulata Purple Gem

Crocus Spring Beauty

Det ble med en pakke med Tulipa Queen of Night med også hjem fra Kiwi her om dagen. Men jeg angrer på at den ikke ble tatt med i handlekurven hos Planteriket i stedet, siden den var så mye rimeligere der. Det er noe med sorte blomster synes jeg. Utrolig stilig!

Tulipa Queen of Night

Møtet i Miøsen ble forøvrig svært koselig. Gleder meg til mange morsomme og lærerike møter og foredrag. Det ble jo med litt løk derfra også, og jeg har fått med meg et par Magnoliafrukter (heter det det?) som jeg skal så frøene av. Spennende å se om de vil spire, og ikke minst – overleve her.

Jeg har visst en ting for fyllte blomster og rufsete blader også. Tulipanløkene som ble med hjem fra Miøsen var to Parrot-tulipaner. Alle fikk hver sin pose med Blue Parrot (som jeg stod bare et par timer før og lurte på om jeg skulle kjøpe på Plantasjen), og jeg kjøpte med en pakke med Super Parrot. Flotte er de!

Tulipa Super Parrot

Tulipa Blue Parrot

Akkurat nå angrer jeg litt på at jeg klarte å sove meg gjennom formiddagen i går. Da var det strålende solskinn. Nå hølregner det, men man har jo heldigvis regntøy. Og varm drikke å kose seg med når man kommer inn igjen. Og så lenge frosten holder seg borte litt til skal slettes ikke jeg klage.

4 thoughts on “Fortsatt hagesesong!

    • Helt enig. Det føles litt trått nå å gjøre en del av hagearbeidet, for det er jo så lenge til man får gledet seg over resultatet. men – vinteren går vel fort, og plutselig er våren her igjen. I mellomtiden skal jeg bruke vinterkveldene på å drømme meg bort i blader, bøker, nettsider og drømmer tenker jeg. 😀

  1. Du og du, så flink og ivrig 🙂 Jeg er hagelat for tiden. En hel pose med løk igjen og et drivhus som skal opp før snøen. Hmmm, ikke tid til hagelatskap sånn egentlig.

    • Høres ikke sånn ut nei Tua. Jeg ble visst plutselig akutt hagelat jeg også nå kjente jeg. Var på plantasjen i dag, og selv med 70% salg på absolutt alt ble det ikke med noe hjem. Men selv om jeg forsåvidt godt sikkert kunne holdt på i timesvis ute med rydding osv fortsatt har jeg fått gjort unna det aller viktigste. Så nå tenker jeg at hage får være hage for i år, og tar meg en solid pause til våren kommer (Med unntak av det som skal såes i vinter selvfølgelig.)

Legg igjen en kommentar

