Vintertid

Snøen har lava ned her i dag. Sommeren virker akkurat nå veldig veldig langt fram. Det blir bare mørkere og kaldere nå i veldig lang tid. Det er godt å tilbringe litt mer tid i sofaen igjen, og huset begynner å bli forholdsvis ryddig nå. Vinter er ikke bare dumt, men akkurat i dag gleder jeg meg veldig veldig til å få igjen sommeren.

Sålista er oppdatert og lagt inn som egen side på bloggen her. Skal få tint litt mer jord og satt igang med såing sånn etter hvert. Jeg prøver å legge an til en så godt som stressfri vinter og jul i år. Kalendere til begge ungene har jeg kjøpt på Biit.no. Jeg er langt over halvveis med julegavene. Juletre er bestilt og blir levert snart (fant endelig et falskt tre jeg kan leve med å ha i stua. Ser fram til å slippe støvsuginga). Til og med julemiddagen er ordna og ligger klar i fryseren. Jeg er ørlitt stolt av meg selv for å ha vært så flink, samtidig som jeg er veldig sikker på at jeg har klart å glemme en drøss andre ting som burde vært gjort.

6 thoughts on “Vintertid

    • Tusen takk for koselig kommentar. Skal ta meg en titt innom bloggen din også. Nå som det er mer tid til å sitte og slappe av er det artig å besøke andres blogger synes jeg. Inspirerende å lese om andres hageliv.

  1. Oi, så flink du er 🙂 Jeg har vel ikke ordnet noen verdens ting enda. Jo, har vasket kjøkkenet. Godt å være forberedt, men jeg får det ikke helt til alltid.
    Flott bilde på headeren din, er det vann i bakgrunnen?

    • Tusen takk Tua. Man kan ikke være flink på alt mulig heller. Ut fra hva jeg har lest så er du ganske flink til å produsere de lekreste strikkeplagg osv. Det er jeg ganske misunnelig på.

      Bildet er fra skolen i bygda her, tatt utover Næra-vannet. Jeg elsker utsikten utover der på vintertid. Virkelig flott. Håper de etter hvert hogger vekk skogen nedenfor meg også, for da får vi litt av samme utsikten. Gjør ikke noe om jeg ikke ser mjøsa, bare jeg kan få sett næra. 😀

  2. He-he, jeg var kjempesur det året vi fikk allergisk julegjest og måtte ha plast-tre. Nå er jeg SÅ smellfornøyd med treet vårt, passe høyt, ingen kryp, ikke noe dryss, vakker fasong – hvert år! Og vi har ikke vært forkjølet en eneste jul siden vi byttet til plast.
    Kos deg med treet ditt!

    • Det er godt å høre. Vi tittet litt etter et falskt tre i fjor også, men jeg fant ikke noe som så pent nok ut. Og de jeg fant var i tilleg til å ose falske også veldig veldig dyre. Det her hadde både pris og utseende jeg ble fornøyd med. så satser jeg bare på at jeg fortsatt er fornøyd når det kommer opp. Og med det du påpeker her er det sikkert ikke så dumt for lillebror i huset at vi ikke drar med et stort ekte tre inn.

Legg igjen en kommentar

