Mens vi venter på sommeren

Må si jeg begynner å bli lei kulde og vinter nå.. Heldigvis begynner det å bli lysere, men når det er 2-sifra tall på gradestokken, og det første tallet er 2 så er det ikke sånn veldig mye trøst. Pent er det da heldigvis, og det er god tid for å kose seg inne og gjøre ting jeg ikke rekker når sommeren kommer og hagen titter fram igjen.

Jeg har mine mistanker om at året 2013 blir et travelt hageår. Det er festivaler og arrangementer over hele landet og jevnt fordelt over hele året som jeg har veldig lyst til å være med på. Mange må jeg nok bare droppe, både pga det kræsjer med andre planer, og fordi det vel er noen her hjemme som vil bruke litt tid sammen med meg. Men enkelte ting vil jeg bare ikke gå glipp av, og den første av de kommer nå om 1,5 uke. Da er det inspirasjonsdag med Staudeklubben Miøsen, med flere spennende foredrag. I Staudeklubben skal det foregå mye spennende framover, 20. april kommer Jonny for å snakke om Woodland, og for å selge litt. Jeg frykter de tblir dyrt. Hele programmet til Miøsen finnes her. Det er jo i tillegg også hagefestival på Dokka, i Egersund og mye mye annet. Hagemessa på Lillestrøm må jeg dessverre hoppe over i år, da jeg har booka jentetur til Budapest samme helg.

En liten glede i vintertida er at jeg endelig har klart å få hosta til å spire!! Det kreves nesten en seiersdans. Riktignok er det 3. gang jeg sår, og av 2 potter fulle med frø har jeg _en_ enkelt spire, men den ser ut til å være standhaftig og sterk. Den blir sikkert bare grønn og kjedelig, men siden det er den eneste jeg har alt opp fra frø skal jeg passe på den med masse kjærlighet.

Resten av staudene må snart sås også, det blir nok en runde kanskje nå til helga. Etter det er det stort sett bare å sette seg ned og vente på sol, sommer og varme. (Jeg er evig optimist, og tenker at i år må det vel komme en skikkelig god sommer!)

4 thoughts on “Mens vi venter på sommeren

  1. Ja i år krysser vi fingrene for en flott sommer =D
    Gratulerer med hosta-spiren! Her er det motsatt – de vanselige spirer som ugress, mens de «enkle» ikke viser seg før uti juni engang 😉
    Lykke til med resten av sådden!

    • Sånn har det absolutt vært her flere ganger også. Frø merket «vanskelig» har spirt og med over 100% spireprosent, selv om jeg ikke har gjort noe annet enn å putte de i jorda. Og så har du jo solsikker, som er en plante jeg rett og slett ikke klarer å få til. Jeg får de riktignok til å spire, men å få de til å overleve – det har jeg hittil ikke greid.. Det er jo nesten så man burde gå og skamme seg litt. :p Men den som gir seg har tapt.. Jeg har masse solsikkefrø jeg skal så i år. 😀

    • Ja, da ses vi. Jeg gleder meg veldig til det. Føler meg ordentlig klar til å sette i gang med litt hagesysler nå, selv om det må foregå innendørs en stund. 🙂

Legg igjen en kommentar

