Joda så, neida så.. (en historie om fristende nettbutikker og for stor shoppeiver)

Jeg tror jeg trenger sommer nå. Få noe å virkelig jobbe med. Det trenger lommeboka mi også, for hvis det er sånn det skal fortsette denne sesongen blir jeg blakk. Men lykkelig da tror jeg.  At man ikke kan kjøpe lykke ser jeg på som ganske mye svada, jeg har nettopp putta veldig mye lykke i handlekurven!

Det ble en bestilling til hos planteriket.no.. Jeg hadde jo oversett noen iriser. Og når jeg først innså at jeg hadde oversett litt måtte jeg ta en titt til. Og så gikk det jo som det måtte gå, så nå har jeg lagt til følgende til forrige bestilling.

Iris sibirica 'Concord Cruch'
Iris sibirica ‘Concord Cruch’
Iris sibirica 'Rigamarole'
Iris sibirica ‘Rigamarole’

Dahlia 'Chat Noir'
Dahlia ‘Chat Noir’

Dahlia 'Arabian Night'
Dahlia ‘Arabian Night’

Iris ensata 'Queens Tiara'
Iris ensata ‘Queens Tiara’

Iris ensata 'Katy Mendez'
Iris ensata ‘Katy Mendez’

Iris ensata 'Electric Rays'
Iris ensata ‘Electric Rays’

Delphinium highlander 'Chrystal Delight'
Delphinium highlander ‘Chrystal Delight’

Anemone coronaria 'Mr. Fokker'
Anemone coronaria ‘Mr. Fokker’

Det ble visst også sendt en bestilling på sommerblomst- og grønnsaksfrø til Garden Living, Egentlig skulle jeg jo bare ha en sort (pionvalmuen), men det går jo ikke an å bestille så da ble det litt til. Men jeg har fått bekrefta at frø som kan sås direkte på voksestedet egentlig ikke teller i frøkvota, så da er det i grunnen greit. 😀

Følgende frøposer kommer til meg i midten av mars da:
Kornblomst ’Snowman’
Blomsterert ‘Midnight’
Pionvalmue ’Black Peony’
Damaskussvartfrø ’Persian Jewels Mixed’
Damaskussvartfrø ’Miss Jekylls Dark Blue’
Blomsterert ’Windsor’
Gulrot ’Atomic Red’
Gulrot ’Cosmic Purple’
Solsikke ’Ruby Eclipse’

Men nå tror jeg at det må holde for en liten stund. Jeg burde jo kanskje vente til jeg har en plan for hvor alt av innkjøp skal plantes. Foreløpig er planen at de skal plantes i jorda. Det får duge. Jeg er jo heldig i år og har veldig mye bar jord som må fylles, så de skal nok få et sted å bo.

4 thoughts on “Joda så, neida så.. (en historie om fristende nettbutikker og for stor shoppeiver)

  1. Nei å nei….. Tar du på deg all skyld når jeg går amokk over tastaturet her om 3 minutter? Å lønningsposen går til planterike å vi må spise grøt 1 måned?
    Herremin så mange fine planter, ikke lett å stå imot alt om dagen, snøen ligger i tjukke lag og vårlengselen herjer i en vinterblek kropp 😉

    • Siden jeg satt intetanende på jobb tar jeg overhodet ikke på meg skyld eller ansvar for andres bestillinger. Kan ta på meg delskyld dersom mine bestillinger medfører at andre blir for inspirert og må følge etter riktig nok da. 😉 Og nei, det er ikke enkelt å stå imot i det hele tatt. Rett og slett umulig, vil jeg påstå..

    • Om du greier å la de være så har jeg mer byttevaluta. 😉 Det passer meg bra.

      Sommerblomstfrø er sjelden greie med meg, men jeg klarer liksom aldri helt gi opp heller..

Legg igjen en kommentar

