Travel hagehelg.

Denne helgen har virkelig vært effektiv. På få dager har jeg kommet utrolig langt, og skulle det fortsette slik så kan det faktisk hende jeg blir så godt som ferdig med flere av årets prosjekter.

Vi har fått låne en henger i helgen og dermed har vi fått kjørt unna et par lass med søppel (endelig da kvitt den store haugen med plank og trevirke i innkjørselen), og når man først er på gjenvinninga kjører man jo ikke tomhendt hjem. Lørdag ble det med hjem en kubikkmeter med jord. Min kjære mann, som egentlig er alt annet en hageinteressert satte igang med å trille jord fra innkjørselen – opp 4 trappetrinn og inn i hagen bak huset. I går regnet det, så da ble det innedag med husarbeid (det er aldri førstepri på min liste, og spesielt ikke nå på sommeren, men en passende søndagsaktivitet når regnet høljer ned). På kvelden på lørdag, og i går fikk jeg endelig plantet ut så og si alt av selvsådde sommerblomster. Nå er Ipomoea, Convolvulus, Blomstererter, Nigella og solsikker plantet. Og så har jeg fått sådd resten av blomstertene, solsikkene og noen sommerblomster til. Nå håper jeg det har lyst til å gro og blomstre kraftig hos meg i sommer.

I dag har vi kjørt siste lasset for denne omgang med søppel, og på hjemveien i dag tok vi med et lass med bark. Den har blitt fordelt utover stien bak huset, og nå begynner det å nærme seg ganske så ferdig i woodland-hagen. Det vil si, det er jo ikke så veldig mye woodland enda. Det må nok gro seg ganske kraftig til før det ser ut som en skog bak der. Men når jeg titter på det nå så ser jeg store grønne busker og herlige skyggeplanter. Bare å vente på at det skal vokse seg nok til nå til at jeg kan få plantet skyggeelskende planter litt andre steder enn akkurat bak huset.
Det gjenstår jo en del arbeid her fortsatt. litt jord til for å fylle ut ordentlig, en god del planter og så steiner som kant mellom sti og blomsterbed. Men utfra hvordan det så ut for ett år siden er jeg utrolig fornøyd, og jeg gleder meg til lå få det helt ferdig!9785_10151678597581153_379163949_n 397407_10151678597816153_1794875964_n
20130603_215025_zps7b2bd2e5
(Bildene er tatt med mobil etter mange timers innsats og litt utpå kvelden i dårlig lys. Bedre bilder følger når prosjektet er enda mer ferdig, og når pcen gidder å samarbeide med kameraet og usb-kabelen..)
Sånn så det jo ut tidligere – jeg må si jeg foretrekker dagens versjon.
bakhage
Nå skal jeg bare hvile ryggen et par dager, og samle sammen en haug med aviser fra naboer, jobb og familie, få beiset pallekarmene som står ute i garasjen og hentet et par kubikkmeter til med jord så er jeg klar for å gå i gang med kjøkkenhageprosjektet!

Og sånn mens man pleier vond rygg og venter på at energien skal sive tilbake, så kan tiden tilbringes på Impecta.se som har salg på alle frø ut uka! 😀

4 thoughts on “Travel hagehelg.

  1. Du verden som du holder på 🙂 Jobbet i helga, så det var det med hagen, men jeg kommer sterkere tilbake. Holder på å forberede planteloppemarket på lørdag. Utenfor Kiwi Gausdal (seg.bru) klokka 10.00 om det kunne friste 😉
    Woodlandet ditt blir fint, mangler woodland her, mangler forresten tomt også, hele hagen er full. Bearbeider gubben for tomteøkning…… 😉

    • Tomteøkning hørtes ut som en lur ide. Kunne tenkt meg det her jeg også, men selv om vi grenser til et stooort jorde, så vil ikke det bli seende særlig naturlig ut å forlenge hagen mot der.. med mindre jeg kjøper veldig veldig stor plass da.. :p

      Planteloppemarked hørtes veldig fristende ut, men jeg har nok dessverre ikke tid (eller penger) til det akkurat nå. Må rekke Roverudmyra etter et lass med jord, og så blir vel resten av dagen brukt på å måke det utover tenker jeg. Men lykke til – håper salget blir bra!

  2. Du har jobbet som en helt. Det der ble kjempemessig. Gleder meg til å se det når plantene har tatt helt av:-)

    • Takk. Jeg har en ferieuke hjemme i midten av juli som er foreløpig planløs, så om det skulle passe da så er det jo muligheter for å komme hit en tur på befaring og bevertning. 😀

Legg igjen en kommentar

