Årets ferie del 1- Sydenliv

Jippi! Det er sommer! Og endelig har vi fått en skikkelig sommer også. Det var visst lurt å handle inn den regnmåleren likevel. I fjor kjøpte jeg jo vanningsutstyr for å forenkle vanningen rundt om i hagen, men det ble det jo aldri bruk for, så da snudde jeg taktikk, og det har jo virkelig hjulpet. Regnmåleren står det helt tom. Tenker jeg får bare fortsette å kjøpe regnmålere framover..

Her i huset er det ferie nå, og dette er min siste ferieuke før jobb starter igjen på mandag. Vi har hatt 2 ferieuker sammen alle mann, og de har vært tilbrakt på Tenerife. Lite planteliv, men mye bading, soling og ren avslapning. En liten tur opp til Loro Parque hvor vi så på Spekkhoggere, delfiner ++++. Flotte dyr, og jeg ble like imponert nå som forrige gang vi var der.DSC_8510 DSC_8512 DSC_8527 DSC_8542 DSC_8546 DSC_8547

Ungene lærte begge to å holde hodet over vann i bassenget. Eldstemann lærte å svømme skikkelig, mens minstemann mer tråkker i vannet. Flinke er de begge to i hvert fall, og så utrolig godt at de lærer seg å ha kontroll i vannet! Vi var litt skuffet over selve hotellet og rommet, men avsluttet ferien med å begynne å glede oss til neste års tur, og det tyder vel på at man jo har hatt det bra. Og vel hjemme ventet det mer sol på oss, og siden vi har hatt huspasser (min mor) mens vi har borte har begge dyrene hatt det topp, verandagulvet var ferdigbeiset, plenen ferdig klippet og plantene vannet. Ulempen med å dra på ferie midt i juli er jo at man går glipp av flotte øyeblikk i hagen. Et par skjeggiris har blomstret fra seg mens vi var borte. Sibirisen likeså. Men det står nå igjen mange uker med hagekos. Nå skal det lukes ferdig (huhei som ugresset vokser når man er på ferie) og det skal ryddes i bed, og plantes masse nytt. Jeg har gått litt amok med shopping i år, men det trengs jo når man har en del bar jord å fylle. Men nå tror jeg at dette begynner å bli et VELDIG langt innlegg, så alt om planteshopping, haging og andre morsomme påfunn får komme ved en senere anledning.

Ha en riktig god sommer!

Legg igjen en kommentar

