Nytt år – på tide å vekke opp bloggen igjen.

Siste innlegg var visst i juli ser jeg. Det har ikke helt vært med vilje, det ender bare opp med å bli sånn av og til. Den aller største hageiveren tar seg ofte litt pause uti sesongen, og da gjør gjerne bloggen også det samme. Men nå har den vært lang nok, og det er på tide å komme i gang igjen.

Fjorårets sesong var helt nydelig, og endte i en lang og god høst. Det tok tid før vinteren kom for fullt, snøen som kom før jul regnet bort i en varm og våt juleferie. Men nå er den på plass igjen, sammen med kuldegradene. Jeg lengter mot sommer.

Hagesesongen 2014 har startet opp denne helga – til tross for snø og kulde. I går og i kveld kom de første frøene i jorda. Jeg må sette store begrensninger for frøinnkjøpene i år, det står jo enda mange upriklede potter ute og venter på meg også..
Til nå har ca 25 sorter kommet i jorda, så da er det vel 10-20 sorter igjen. Jeg har litt lite kontroll over mengdene akkurat nå, så jeg prøver å få oversikt samtidig som jeg sår. Bør vel kanskje prøve å finne ut hvor alt skal stå også?

Akkurat nå ser spisebordet vårt sånn ut:
Bilde
Jeg tror jeg har en solid ryddejobb i morgen. I tillegg til at staudene må pakkes inn i snø ute. Og i år SKAL jeg huske på den duken jeg alltid glemmer å ha over, jeg er lei bjørkespirer mm. :p

2013 var i grunnen et helt strålende år, og jeg satser på at 2014 blir det samme. Allerede vet jeg om mye herlig i vente, det starter med staudeklubben Miøsens inspirasjonsdag på Hamar neste helg. Bestilling av liljer fra H.W.Hyde er sendt avgårde, og så blir det tur til England i april.

Og så er jeg jo spent på hvordan hagen blir i år – og hvilke prosjekter jeg får unnagjort dette året. Kanskje jeg endelig får igang kjøkkenhagen? :p Drivhuset mangler noen plater etter kraftig vind i fjor høst – jeg har heldigvis funnet igjen alle utenom en, så der må jeg få tak i en ny plate og få satt på plass alle som er løse. Tomatene i fjor ble en suksess. Cherrytomatene ble kjempegode, så jeg tror jeg skal satse på det i år.

4 thoughts on “Nytt år – på tide å vekke opp bloggen igjen.

    • Og takk for koselig kommentar. 🙂 Håper du har hatt en fin vinter hittil, og en flott helg.

      Frøkaos er jo koselig kaos, men jeg lurer jo hver gang på hvorfor jeg skaffer meg så mye.. :p Mulig jeg bør prøve å lære eldstemann til å prikle til sommeren, så kan han bestikkes til å få gjort unna litt av den delen for meg..

    • Tusen takk. 🙂 Så koselig å få så hyggelige kommentarer etter lang pause!

      Er det noe jeg vel neppe går tom for noen gang så er det nok prosjekter. Om de gjennomføres er en helt annen sak. Men – for meg er drømmene, planene og ønskene en like stor del av moroa som selve utførelsen.

Legg igjen en kommentar

