Våren blir stadig lenger unna..

Det snør og det snør og vi snør nesten ned..

wpid-20140131_134202.jpg
Det virker veldig lenge til jeg kan starte i drivhuset nå. Det var en god ide å pakke det inn i plast. Jeg har ikke måttet ut å måke av snøen en eneste gang. Det sklir ned – eller blåser ned, som det har gjort mye av nå i det siste.

wpid-20140131_134105.jpg
Om jeg ikke må måke drivhustaket så er det nok annet å måke. Her blir det ganske snart en snøborg – vi begynte før jul, men da forsvant jo all snøen i et poff.

 

wpid-20140131_134041.jpg
Hunden er også lei alle snøhaugene, og har satt i gang prosjekt «tråkk ned all snøen». Han er morsom å se på, men tror han begynner å bli frustrert. Her var det jo også fullstendig fritt for snø mandag kveld etter en heftig arbeidsinnsats..

wpid-20140131_134144.jpg
Småfuglene koser seg da. De har hatt fest i treet utenfor vinduet mitt i hele vinter. Det går med veldig mye mat, men det er jo bare gøy. Jeg har prøvd meg på hjemmelagde fuglematfigurer etter oppskrift fra Moseplassen – veldig gøy og veldig godt mottatt.

Ser andre begynner å snakke om at våren nærmer seg, og det gjør den vel, men når jeg titter ut vinduet mitt, så ser det overhodet ikke sånn ut. Men på den annen side – nå har jo plantene et godt snødekke ute, og jeg skal vel i disse dager egentlig være glad jeg har et hus å snø ned i også.

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Våren blir stadig lenger unna..

  1. Våren virker ganske så fjern når snøen laver ned, ja.. Men all erfaring tilsier jo at den smelter tilslutt og at våren faktisk dukker opp… Men med slike mengder spørs det om jeg ikke kommer til å rekke og bli ganske utålmodig før det blir bart ute 😉
    Fine bilder fra vinterhagen din 🙂

  2. Godt det er flere i samme båt. Her snør det noe så innmari. 1,5 meter og i går måtte hustaket måkes siden det er spådd mer snø. Kan tenke meg at over krokusen i krokusbedet er det nå 3 meter 😦 Arghhhhhh

    🙂

Legg igjen en kommentar

