Datahaging – Sketchup er min nye venn.

Jeg har endelig blitt venn med Google Sketchup! I hvert fall nok til å klare å lage helt enkle planer, uten for mye terrengforskjell. Men i første omgang er det egentlig akkurat det jeg trenger den til også. Jeg har prøvd å skjønne programmet tidligere, uten noe særlig hell, men nå føler jeg at jeg begynner å få dreisen på det. De siste dagene har jeg brukt på å tegne opp pallekarmer, drivhus og gjerder. Første utkast til kjøkkenhage (med drømmedrivhuset) er nå ferdig:

Kjøkkenhage - v2

Programmet går litt for tungt til å få alt av detaljer – planter osv på plass, men det er selve oppsettet av pallekarmene jeg egentlig er ute etter. Moro å kunne leke seg litt og så få sett hvordan det vil bli fra alle kanter. 😀

6 thoughts on “Datahaging – Sketchup er min nye venn.

  1. Interessant å høre at du har funnet et program som kan fungere. Jeg har forsøkt noen/ lett etter program, men har ikke funnet noe som fungerer. Det blir ofte for tidkrevende eller vanskelig å få frem det jeg vil.

    • Ja, jeg har forsøkt Sketchup og forkastet det et par ganger tidligere, for det har vært litt komplisert å lære seg. Men jeg ga det en ny sjanse nå og det gikk plutselig opp noen lys. Tar nok fortsatt unødvendig lang tid, men resultatet blir sånn som jeg vil. Nå er hele tomten snart ferdigtegnet, og jeg er på versjon 4 av kjøkkenhagen. 😀 Veldig gøy!

    • Veldig gøy også! Har fått tegnet inn hele hagen nå – så nå har jeg mye å leke meg med framover. 🙂

      WordPress hadde av en eller annen grunn lagt kommentaren din i mappen for useriøse, og den fant jeg jo ikke før i dag. 😦 Nesten litt dårlig samvittighet her nå..

Legg igjen en kommentar

